Tam Zamanlı ve Misafir Akademisyenler
A Blok Güvenlik Ofisi’nden temin edebilirsiniz.
Evet, üniversitemiz tam zamanlı akademik çalışanlarına, toplu ulaşımdan faydalanabilmeleri adına İETT (Mavi Kart) imkanı sağlamaktadır.
Belbim A.Ş. başvuru merkezlerine 1 (bir) adet fotoğraf ve nüfus cüzdanı ile mavi kart başvurunuzu yapıp abonman bakiyesi yüklemesi için işe giriş tarihinize kadar mavi kartınızın ya da öğretmen veya öğrenci kartınız arkasında yer alan numarayı operasyon@khas.edu.tr ve tutku.ozkan@khas.edu.tr adreslerine iletmenizi rica ederiz.
Bu doğrultuda, Mavi Kart Abonman bakiyesi (180 basım) her ay kartınıza yüklenecek olup Operasyon Ofisi tarafından her ay gelen e-posta sonrasında ilgili Biletmatik cihazına kartınızı okutmanız, bakiye yüklenmesi için yeterli olacaktır.
İstanbul’daki Belbim A.Ş başvuru merkezleri için: https://www.istanbulkart.istanbul/basvuru-merkezleri
Mavi Kart imkanından faydalanan akademisyenlerimizin otopark hizmetimizden yararlanamayacağını belirtmek isteriz.
Evet, işe başlama tarihinizden itibaren üniversite giriş kartınıza yemek ücretiniz yüklenmektedir.
Giriş kartınızı kaybederseniz İnsan Kaynakları Direktörlüğü’ne e-posta atmanız yeterlidir: ik@khas.edu.tr
Kampüse ulaşım olanaklarını incelemek için lütfen tıklayınız.
Kampüse gelen misafirlerimiz Güvenlik Ofisi tarafından karşılanır ve ilgili birimden onay alındıktan sonra ziyaretçi kartı ile kampüse giriş sağlayabilir.
MyKHAS sisteminde Formlar başlığından Yurtiçi-Yurtdışı Görevlendirme İzin Talep Formu‘na tıklayarak talebinizi gerçekleştirebilirsiniz.
İnternet sitemizde yer alan Öğretim Üyeleri Yurtiçi ve Yurtdışı Akademik Etkinlik ve Çalışmalara Katılma Desteği ve İzin Yönergesi’ni inceleyebilirsiniz.
Kadir Has Üniversitesi Akademik Takvimi için tıklayınız.
MyKHAS üzerinden ya da internet sayfamızdan Yönetmelik ve Yönergeleri inceleyebilirsiniz.
Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü’nden destek almak için bt-destek@khas.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Kampüs içi internet erişimi için bt-destek@khas.edu.tr adresinden destek alabilirsiniz.
Türkçe ve İngilizce belge talepleriniz için ik-destek@khas.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Öğretim üyesi kadrosunda görev yapan akademisyenler, 15 yıl hizmet süresini doldurmaları halinde (kurumdışı hizmet sürelerini de belgelendirmek kaydıyla) ik@khas.edu.tr ya da ik-destek@khas.edu.tr adreslerine yeşil pasaport formu talep ettiklerini belirtilen bir e-posta gönderebilirler.
Güncel bilgilerinizi ik@khas.edu.tr adresine e-posta ile bildirebilirsiniz.
MyKHAS sistemi üzerinden “Formlar > İzinlerim > İzin Talebi Oluştur” kısmından izin taleplerinizi oluşturabilirsiniz.
İzin Türleri:
1. Yıllık İzin
Kurumda en az bir yıl çalışmış olan personele yıllık ücretli izin verilir. Personele verilecek yıllık ücretli izin süresi:
a) 1 yıldan 5 yıla kadar (5 yıl dahil) olanlara 14 günden,
b) 5 yıldan fazla 15 yıldan az olanlara 20 günden,
c) 15 yıl (dahil) ve daha fazla olanlara 26 günden az olamaz.
Bir yıl çalışma süresini tamamlamadıysanız avans izin kullanabilirsiniz.
MyKHAS portalı üzerinden onaylanan yıllık izin formunun çıktısı, ıslak imza ile İnsan Kaynakları Direktörlüğü’ne teslim edilir.
2. Evlilik İzni
Evlilik izni talebinizi “Formlar > İzinlerim > İzin Talebi Oluştur > Yeni İzin Türü” kısmından Evlilik İzni seçeneğini seçerek, 3 iş günü ücretli sosyal izinler kapsamında oluşturabilirsiniz.
Aynı sayfada “Dosya” kısmından mutlaka davetiyenizi veya evlilik cüzdanınızı eklemeniz gerekir.
3. Doğum İzni (Ücretsiz)
Ücretsiz izinler dilekçe ile birim sekreterliğine iletilir ve Üniversite Yönetim Kurulu’nda karara bağlanır. Üniversite Yönetim Kurulu’nda onaylanan izinler birimlere bildirilir.
Kullanılacak ücretsiz izin günü kadar yıllık izin hak ediş süresi ötelenmektedir. Yıllık izin hak ediş tarihi + kullanılan ücretsiz izin süresi = Yeni yıllık izin hak ediş tarihi olmaktadır.
4. Doğum Öncesi İzin (Raporlu)
32. Hafta Doğum İzni
Çalışabilir Raporu: 37. haftaya kadar çalışmanız durumunda doktorunuzdan çalışabilir raporunuzu alıp MyKHAS sistemine yükleyebilirsiniz.
Çalışamaz Raporu: MyKHAS sistemine raporunuzu yükleyip doğum iznine ayrılabilirsiniz.
5. Doğum Sonrası İzin (Raporlu)
Doğum yapıldıktan en geç iki gün içerisinde doğum ve iş göremezlik belgesi SGK’ya bağlı bir hastaneden alınır. Alınan rapor sisteme yüklenir. Sistemden izin talebi yapılır. Doğum sonrası iznin sistem üzerinden onayı alınır. İzin formu çıktısı imzalanarak İnsan Kaynakları Direktörlüğü’ne iletilir.
Doğum sonrası, MyKHAS üzerinden İzinlerim > İzin Talebi Oluştur > İzin Türü > Doğum Sonrası İzin (Raporlu) seçeneğini seçip doğum raporunuzu yükleyerek onaya göndermeniz gerekir. (Belgelerin iletilmesi halinde sisteme giriş İK tarafından da yapılabilir.)
İşe başlama tarihi iş göremezlik belgesi üzerinde yazan tarihtir.
6. Süt İzni (Günlük)
Gebelik ve analık halinde 4857 sayılı İş Kanunu ve Kadir Has Üniversitesi Hamilelik, Doğum ve Süt İzni ile Geçici İş Göremezlik Yönergesi hükümleri geçerlidir. Doğum izninin bitimiyle, doğum yapan çalışanın, işbaşı yaptığı tarihten itibaren bebeği 2 (iki) yaşını doldurana kadar süt iznini günlük / saatlik olarak kullanabilir.
7. Babalık İzni
4857 sayılı İş Kanunu hükümleri çerçevesinde mazeret belgelenmek suretiyle, eşinizin doğum yapması halinde ücretli sosyal izinler kapsamında 10 iş günü babalık izni kullanabilirsiniz.
8. Yas İzni
4857 sayılı İş Kanunu hükümleri çerçevesinde, mazeret belgelenmek suretiyle, personelin birinci dereceden yakınının (anne, baba, eş, çocuk, kardeş) ölümü halinde, ücretli sosyal izinler kapsamında 3 iş günü izin kullanabilirsiniz.
9. Refakat İzni
Personel, en az yüzde yetmiş oranında engelli veya süreğen hastalığı olan çocuğunun tedavisinde veya anne, baba, eş ve çocukları ile kardeşlerinden birinin ağır bir kaza geçirmesi veya tedavisi uzun süren bir hastalığının bulunması hallerinde hastalık raporuna dayalı olarak ve çalışan ebeveynden sadece biri tarafından kullanılması kaydıyla, bir yıl içinde toptan veya bölümler halinde 10 güne kadar ücretli izin kullanabilir.
Herhangi bir PTT Şubesinden çalışma izni kartınız ile alabilirsiniz.
Fatih Nüfus Müdürlüğü’ne aşağıda belirtmiş olduğumuz belgeleriniz ile birlikte giderek 20 gün içerisinde adres sistemine ikamet adresinizi kaydettirmelisiniz:
- Pasaport
- İkamet izni / çalışma izni
- Kira kontratı
- Su veya elektrik faturası
İnsan Kaynakları Direktörlüğü’nden Çalışma Belgesi aldıktan sonra herhangi bir öğretmenevine giderek Öğretmenevi Kartı temin edebilirsiniz.
Evet, YÖKSİS’e kayıtlı tam zamanlı öğretim elemanlarımız, İETT merkezlerinden bir adet fotoğraf ile İstanbulkart alabilir.
ik@khas.edu.tr adresine e-posta göndererek şifre sıfırlama talebinde bulunabilirsiniz.
İnsan Kaynakları Direktörlüğü’ne e-posta göndererek kaydınızın yapılmasını sağlayabilirsiniz: ik@khas.edu.tr
Özel Sağlık Sigortası ile ilgili bilgi almak için maliisler@khas.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Görev yaptığınız ilgili birime hitaben ihbar sürenizi de dahil ederek istifa dilekçenizi yazabilirsiniz. İhbar süresi;
- 6 aydan az olan çalışma dönemi için 2 hafta
- 6 aydan 1,5 yıla kadar olan çalışma dönemi için 4 hafta
- 1,5 yıldan 3 yıla kadar olan çalışma dönemi için 6 hafta
- 3 yıldan fazla olan çalışma dönemi için 8 haftadır.
Ders Saat Ücretli Akademisyenler
Üniversitelerde veya özel sektörde kadrolu görev yapan eğitim-öğretim ve uygulamaları için, kendi uzmanlık alanlarındaki çalışma ve eserleri ile tanınmış, verdikleri ders saati karşılığında ücret ödenen öğretim elemanlarıdır.
Özel sektörde veya serbest çalışan uzmanlık alanları çerçevesinde ders veren öğretim elemanlarıdır.
40/a Görevlendirme: Yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyeleri ile öğretim görevlileri bağlı bulundukları fakülte veya yüksekokulda haftalık ders yükünü dolduramadıkları takdirde, kendi üniversitelerinin diğer birimlerinde veya o şehirdeki yükseköğretim kurumlarında ders yükünü doldurmak üzere rektör tarafından görevlendirilen öğretim elemanlarıdır.
40/b Görevlendirme: Öğretim üyeleri, ihtiyacı olan üniversitenin isteği ve kendi arzusu üzerine ve ilgili yönetim kurullarının görüşü, rektörün önerisi ile Yükseköğretim Kurulu tarafından, istekte bulunan üniversitenin birimlerinde en az bir eğitim-öğretim yılı için görevlendirilebilirler.
40/c Görevlendirme: Bu kanun kapsamına girmeyen Millî Savunma Üniversitesi, Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi ile Emniyet Teşkilatına bağlı yükseköğretim kurumlarının öğretim elemanı ihtiyacı; bu kurumların tercihan bulundukları şehirlerdeki diğer yükseköğretim kurumlarından koordine sonucu ismen yapacakları istek üzerine görevlendirilirler.
40/d Görevlendirme: Kendi üniversitelerinin aynı şehirdeki diğer birimlerinden veya aynı şehirdeki diğer yüksek öğretim kurumlarından görevlendirilebilecek öğretim elemanı bulunmaması halinde, başka şehirlerdeki yüksek öğretim kurumlarından ders vermek üzere görevlendirilen öğretim elemanlarıdır.
Vakıf yükseköğretim kurumlarına yapılacak görevlendirmeler toplam iki yılı geçemez ve bu şekilde görevlendirilen öğretim üyelerine idari görev verilemez.
Evet, kurumunuzun atama yazısını İnsan Kaynakları Direktörlüğü’ne iletmeniz gerekir: ik@khas.edu.tr
Evet, ders saati ücretleri unvanlara göre değişmektedir.
Sözleşmeniz için İnsan Kaynakları Direktörlüğü ile iletişime geçebilirsiniz:
Öznur Karakulak / oznur.karakulak@khas.edu.tr / Dahili: 1139
Mali İşler Direktörlüğü’nden Burcu Canik ile iletişime geçebilirsiniz: burcu.canik@khas.edu.tr, Dahili:1195
Kuruma başlayan her akademisyenimize ilk iş günlerinde oryantasyon eğitimi verilir.
İnsan Kaynakları Direktörlüğü’nden Öznur Karakulak’a ulaşabilirsiniz: oznur.karakulak@khas.edu.tr
Resmi işbaşı günü sistem kaydınız gerçekleşir ve aynı gün içerisinde e-posta hesabınız otomatik olarak açılır.
A Blok Güvenlik İşleri Ofisi’nden yeni kart talep edebilirsiniz.
Vize için hazırlamanız gereken evrakları Mali İşler Direktörlüğü’nden, çalışma belgesini ise İnsan Kaynakları Direktörlüğü’nden temin edebilirsiniz.
Bunun için;
- Gidiş ve Dönüş tarihlerinizi,
- Gidiş amacınızı,
- Belgenizi hangi dilde talep ettiğiniz (Türkçe veya İngilizce),
- Gideceğiniz ülke ve şehir bilgisini belirtmeniz gerekmektedir.
Mali İşler Direktörlüğü: maliisler@khas.edu.tr
İnsan Kaynakları Direktörlüğü: ik@khas.edu.tr
Güncel bilgilerinizi ik@khas.edu.tr adresine e-posta ile bildirebilirsiniz.
Tüm önemli tarihleri Akademik Takvim’den takip edebilirsiniz.
Kampüste kablosuz internet erişimimiz var. Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü’ne e-posta göndererek detayları öğrenebilirsiniz: bt-destek@khas.edu.tr