Psikoloji Bölümü 4. sınıf öğrencimiz Özden Yüksek, “Okul Öncesi Çocuklarda Vuruş Hareketleri ile Kelime Hatırlamanın Geliştirilmesi” başlıklı projesi ile TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye hak kazandı. Toplam 12 ay sürecek olan bu projenin üç temel amacı bulunmaktadır: Bu temel amaçlardan ilki, kelimelere eşlik eden ritim hareketlerinin kullanılmasının 3-5 yaş arası okul öncesi çocukların hedef kelimeyi hatırlama performansları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. İkinci temel amaç ise ritim hareketleri kullanmanın sadece hedef kelimenin değil listedeki diğer kelimelerin de hatırlanmasında etkili olup olmadığını araştırmaktır. Başka bir deyişle, amaç listedeki hedef kelimenin lokal olarak hatırlanmasını gözlemlemek değil, listedeki vuruş hareketinin eşlik etmediği kelimelerin global olarak hatırlanmasını gözlemlemektir. Üçüncü olarak, önceki çalışmalar vuruş hareketleri ile kelime hatırlama arasındaki ilişkiyi 5 yaş ve üzeri çocuklarda araştırmıştır. Bu yaş grubundan daha küçük çocukları (3-4) inceleyen sadece bir çalışma bulunmaktadır. Bu nedenle bu tek çalışmadan elde edilen bulguların daha küçük çocuklarla tekrarlanması ve benzer bulgular elde edilmesi amaçlanmıştır.
Öğrencimiz Özden’i ve proje danışmanı olan Psikoloji bölümü öğretim üyemiz Doç Dr. Aslı AKTAN ERCİYES’i tebrik eder, araştırmalarında başarılar dileriz.