Öğretim ve öğrenim felsefemiz aşağıdaki değer ve ilkelere dayanmaktadır. Öğrencilerin, öğretim görevlilerinin ve YDYO topluluğunun tüm üyelerinin birbirlerinden öğrendiği ve yeni fikir ve uygulamaları benimsediği kapsayıcı ve düşünsel bir akademik ortam yaratmayı amaçlıyoruz. Yaklaşımımız hem kişisel gelişimi hem de akademik başarıyı destekleyerek, öğrencileri üniversite eğitimlerinde ve ötesinde başarıya hazırlamaktadır.
Kapsayıcı ve Eşitlikçi Öğrenme Ortamı
Her öğrencinin kendini değerli ve desteklenmiş hissettiği, olumlu ve saygılı bir sınıf atmosferi oluşturmayı hedefliyoruz. YDYO topluluğunun bir üyesi olarak, fikirlerinizi paylaşmanız, farklı bakış açılarına saygı göstermeniz ve gerektiğinde destek istemeniz teşvik edilir. Amacımız, size başarıya ulaşmak için eşit fırsatlar sunmak ve öğrenirken kendinizi özgüvenli hissetmenize yardımcı olmaktır.
Öğrenci Merkezli Yaklaşım
Programımızda öğrenme sürecinin merkezinde siz varsınız. Ders materyallerini aktif biçimde keşfeder, sınıf arkadaşlarınızla iş birliği yapar ve öğrenme sürecinizde giderek daha fazla sorumluluk üstlenirsiniz. Öğretim görevlilerimiz, soru sorabilen, öğrenme üzerine düşünebilen ve edindiği becerileri hem akademik hem de günlük yaşamda uygulayabilen bağımsız bir öğrenen olmanız için size destek rehberlik eder ve destek sağlar.
Akademik İngilizce Becerilerine Odaklanma
Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini birleştiren materyaller kullanarak akademik İngilizcenizi geliştirmenize yardımcı oluyoruz. Bu materyaller, küresel ve akademik içerikler etrafında oluşturulmuş ve temalar etrafında düzenlenmiştir. Bu entegre, tema tabanlı yaklaşım, fakülte derslerinde başarılı olmak için ihtiyacınız olan dil ve çalışma becerilerini geliştirmenize yardımcı olur.
Metin Tabanlı Akademik Yazma Yaklaşımı
Derslerinizde, çeşitli akademik metinleri okuyup inceleyerek akademik yazma becerilerini öğreneceksiniz. Metnin içeriğini kavradıktan sonra fikirlerin nasıl organize edildiğine ve dilin bu bağlamda nasıl işlediğine odaklanıyoruz. Bu özellikleri analiz ederek, yararlı dil yapılarına dair farkındalık geliştirir, bilgileri kendi ifadelerinizle aktarma, özetleme, analiz etme ve sentezleme becerilerini kazanırsınız. Bu yaklaşım, fakültede karşılaşacağınız araştırma temelli yazma ödevleri ve etkinliklerine güçlü bir temel sağlar.
Küresel Yeterlilik ve Yaşam Becerileri
Programımız, küresel farkındalığı ve bağımsız düşünme, uyum sağlama, işbirliği ve problem çözme gibi aktarılabilir yaşam becerilerinin gelişimini teşvik etmek üzere tasarlanmıştır. YDYO sınıflarında fikirlerinizi açıkça ifade etmeniz, farklı bakış açılarıyla yapıcı bir şekilde etkileşim kurmanız ve anlamlı sorular yöneltmeniz desteklenir.
2025-2026 EĞİTİM PROGRAMI
KHAS İngilizce Hazırlık Programı yarıyıl bazlıdır.
Yaz Okulu
Yaz Okulu, Güz ve Bahar yarıyıllarında hedeflenen dil yeterlilik seviyesine ulaşamayan öğrencilerin bu seviyeye erişmelerini ve aynı akademik yıl içinde İngilizce Hazırlık Programını tamamlamalarını sağlamak amacıyla sunulan yoğun bir programdır. Bu program, öğrencilerin eksiklerini telafi etmelerini ve dil gelişimlerini hızlandırmalarını desteklemek için tasarlanmıştır. Bu nedenle, haftalık ders saati diğer yarıyıllara kıyasla daha fazladır.
Güz yarıyılında Track Intro veya Track 1 seviyelerinde başlayan öğrencilerin programı bir akademik yılda tamamlayabilmeleri için genellikle Yaz Okulu’na katılmaları gerekmektedir.
Yaz Okulu’na kayıt olabilmek için, öğrencilerin akademik yıl başında ilan edilen devamlılık ve not ortalaması şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Yaz Okulu ücretlidir ve ilgili ücret bilgileri Bahar yarıyılı sonunda ilan edilir.
KHAS İngilizce Hazırlık Programı, 5 farklı seviyedeki dersten oluşur.
Track Seviye Tanımlamaları
Track Intro: Temel Düzey (A2 → A2+)
Track Intro, başlangıç düzeyinde İngilizce bilgisine sahip öğrencilerin günlük hayatta temel iletişimi sağlayabilecekleri bir düzeye ulaşmalarını hedefler. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin bütüncül geliştirilmesi, temel kelime ve dil bilgisi odaklı çalışmalar ve çevrim içi destekle bu aşama, sonraki dil becerilerinin geliştirilmesi için gerekli temeli oluşturur.
Track Intro seviyesinden programa başlayan öğrenciler, güçlü bir dil temeli oluşturmak ve programı başarıyla tamamlamak için genellikle üç dönem boyunca (Güz, Bahar ve Yaz Okulu) eğitimlerine devam ederler.
Track 1: Orta Öncesi Düzey (A2+ → B1)
Track 1, öğrencilerin kişisel, akademik ve profesyonel durumlarda daha az destek gerektirecek şekilde iletişim kurabilmelerini sağlamayı hedefler. Bu seviyede okuma, yazma, dinleme, konuşma becerilerinin gelişimi, tematik içerikler ve çevrim içi materyallerin kullanımıyla sağlanır. Bu sayede, öğrenciler temel dil yapılarını pekiştirir ve düşüncelerini açık ve düzenli bir şekilde ifade etme becerilerini geliştirir.
Track 1 seviyesinden programa başlayan öğrencilerin, programı başarıyla tamamlayabilecek düzeyde dil yeterliliğine ulaşabilmeleri için Yaz Okulu dahil olmak üzere üç dönem boyunca eğitim almaları gerekebilir.
Track 2: Orta Düzey (B1→ B1+)
Track 2, öğrencilerin daha geniş bir yelpazede akademik ve günlük konularda daha az yardıma ihtiyaç duyarak iletişim kurmalarını hedefler. Daha derinlemesine akademik içerikler ve çevrim içi destek aracılığıyla öğrenciler, daha karmaşık bilgileri anlamaya başlar, farklı konular üzerine fikir alışverişinde bulunur ve dili daha çeşitli alanlarda daha özgüvenli bir şekilde kullanır.
Track 3: Ortü Üstü Düzey (B1+ → B2)
Track 3, öğrencilerin akademik ve soyut içeriklerle çalışabilme becerilerini geliştirerek, bu içerikleri anlama ve fikirlerini ifade etme süreçlerinde daha bağımsız olmalarını hedefler. Akademik metinlerin incelenmesi ve çevrim içi çalışmalar yoluyla öğrenciler, dört dil becerisinde ilerleme kaydeder, daha akıcı ve doğru bir şekilde iletişim kurmaya başlarlar.
Track 4: Yüksek Düzey (B2 → B2+)
Track 4, öğrencilerin kendi alanlarına veya ilgili alanlara ait içeriklerle çalışarak akademik çalışmaları etkili bir şekilde yürütebilmelerini hedefler. Bu seviyede, ileri akademik becerilerin geliştirilmesine yönelik özgün akademik metinler ve çevrim içi destek kullanılır. Böylece öğrenciler, birinci sınıf derslerinin gerektirdiği dil yeterliği ve özgüveni kazanırlar.
İngilizce Hazırlık Programı, öğrencilerin dil becerilerini adım adım geliştirmelerine destek olacak şekilde aşamalı olarak yapılandırılmıştır. Program kapsamındaki tüm dersler ve değerlendirmeler, dil öğrenenlerin farklı yeterlik düzeylerinde neleri anlayıp ifade edebileceğini tanımlayan uluslararası bir standart olan Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na göre düzenlenmiştir.
Programın her aşaması, öğrencilerin o aşamanın sonunda İngilizce ile neleri yapabilir hale geleceklerini açıklayan belirli öğrenme çıktıları içerir. Bu çıktılar, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin yanı sıra üniversite öğrenimi için gerekli akademik beceri ve stratejileri de kapsar. Öğrenciler İngilizce seviyelerine göre aşamalarda ilerler ve gerekli yeterlik düzeyine ulaştıklarında programı tamamlama hakkını kazanırlar.
Track Intro: Temel İngilizce (A2 → A2+)
Track Intro sonunda öğrenciler:
Tablo 2: Track Intro geçiş tablosu
Track 1: Orta Öncesi (A2+ → B1)
Track 1 sonunda öğrenciler:
Tablo 3: Track 1 geçiş tablosu
Track 2: Orta (B1 → B1+)
Track 2 sonunda öğrenciler:
Tablo 4: Track 2 geçiş tablosu
Track 3: Orta Üstü (B1+ → B2)
Track 3 sonunda öğrenciler:
Tablo 5: Track 3 geçiş tablosu
Track 4: Yüksek (B2 → B2+)
Track 4 sonunda öğrenciler:
Tablo 6: Track 4 geçiş tablosu
Dönem Sonu Değerlendirme
Değerlendirme süreci, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinizin yanı sıra dil bilgisi ve kelime bilginizdeki ilerlemeyi ölçmek amacıyla hazırlanan ödevler ve sınavlardan oluşur. Bu bileşenler tüm seviyelerde benzerdir. Sınavlardan önce neyi iyi yaptığınızı ve hangi alanlarda gelişmeniz gerektiğini anlamanıza yardımcı olmak için size yazılı ve/veya sözlü geri bildirim verilir.
Yazma Etkinlikleri
Sınıf içinde iki taslaktan oluşan yazma çalışmaları yaparsınız. İlk taslağı tamamladıktan sonra, fikirlerinizin ne kadar iyi organize edildiği de dahil olmak üzere hem dil hem de içerik konusunda ayrıntılı geri bildirim alırsınız. Ardından yazınızı netlik, yapı ve dil kullanımı açısından geliştirerek son taslağı revize eder ve teslim edersiniz.
Konuşma Etkinlikleri
Sınıf içinde bireysel ve ikili/grup konuşma görevlerini tamamlayacaksınız. Bireysel görevler, bir konuyu hazırlayıp sınıfa sunmayı içerir. İkili/grup tartışmalarında, dönem boyunca işlenen konular hakkında konuşacak ve iletişim ve işbirliği becerilerinizi geliştireceksiniz.
Ödevler
Ödevler, dil bilgisi ve kelime çalışmaları, okuma veya dinleme çalışmaları ya da yazma çalışmaları içerebilir. Bu çalışmalar, sınıfta öğrendiklerinizi pekiştirmenize ve sınavlara hazırlanmanıza yardımcı olur. Sürekli öğrenmeyi desteklemek ve özerkliğinizi geliştirmek için bu ödevleri ders saatleri dışında tamamlarsınız. Son teslim tarihlerine uymak ve ödevleri zamanında teslim etmek sizin sorumluluğunuzdadır.
Ara Sınavlar ve Final Sınavları
Bu sınavlar okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinizdeki ilerlemenizi ve dil gelişiminizi değerlendirir. Her sınav, o tarihe kadar işlemiş olduğunuz içeriğe dayanır.
Okuma Sınavları
Akademik metinlerde ana fikirleri, ayrıntıları, görüşleri ve bilgilerin nasıl düzenlendiğini anlama beceriniz değerlendirilir. Okuduğunuz metinle ilgili soruları yanıtlayarak metni ne kadar kavradığınız ölçülür.
Dinleme Sınavları
Dinleme sınavlarında akademik ve günlük bağlamlarda ana fikirleri, belirli ayrıntıları belirleme ve konuşulanları anlama beceriniz değerlendirilir. Alt seviyelerde, bir kaydı dinlerken soruları yanıtlarsınız. Üst seviyelerde buna ek olarak ise kısa akademik sunumlar dinleyip not alır ve sonrasında aldığınız notlara dayanarak soruları yanıtlarsınız.
Yazma Sınavları
Yazma sınavları, size verilen bir veya daha fazla metne dayalı bir soruya cevaben açık ve iyi organize edilmiş bir yazı üretme becerinizi ölçer. Soruya ne kadar iyi yanıt verdiğiniz, paragraflar ve bağlaçlar kullanarak fikirlerinizi ne kadar açık ve mantıklı şekilde düzenlediğiniz ve dil bilgisi ile kelime dağarcığını ne kadar doğru ve uygun kullandığınız değerlendirilir.
Konuşma Sınavları
Konuşma sınavları, akıcılığınızı, netliğinizi, etkileşiminizi ve dilin uygun kullanımını değerlendirir. Sınav, çiftler veya gruplar halinde yapılır ve sizden derste işlenmiş aşina olduğunuz akademik konuları tartışmanız istenir.
Dil Sınavları
Dil sınavları, kelime dağarcığınızı ve dil bilgisi bilginizi kullanma becerinizi ölçer. Bu sınavlar hem ayrı bir sınav olarak hem de Ara ve Final Sınavlarının bir parçası olarak uygulanır. Dil bilgisi daha çok alt seviyelerde ölçülürken, kelime bilgisi tüm seviyelerde değerlendirilir. Ayrıca gramer ve kelime bilgisi, okuma, dinleme, konuşma ve yazma etkinlik ve sınavlarının değerlendirmesinde bir unsur olarak yer alır ve tüm becerilere entegre edilmiştir.
Akademik Entegrasyon Modülü (sadece Track 3 ve 4 seviyeleri)
Track 3 ve 4 öğrencileri, dönemin son altı haftasında Akademik Entegrasyon Modülüne katılır. Bu modülde, gelecekteki bölümlerinizin öğretim üyeleri tarafından verilen haftalık derslere katılırsınız. Bu derslerde, çalışma alanınızla ilgili temel kelime dağarcığı ve akademik kavramlar tanıtılır. Bu modüldeki değerlendirme, her öğretim üyesinin belirlediği kriterlere göre yapılır ve temel terimleri anlama ve bunları akademik bağlamlarda kullanma becerinize odaklanır.
Bu form aracılığı ile haberler, duyurular, fakülte ve bölümler, taban puanları, akademisyenlerimiz ve idari personellerimize, dahili numaralarına erişebilirsiniz.
Telefon: +90 (212) 533 65 32
Fax: +90 (212) 631 91 50
E-Posta: [email protected]
Adres: Cibali Mah. Kadir Has Cad. 34083 Fatih, İstanbul