Kadir Has Üniversitesi Reklamcılık Bölümüne hoş geldiniz.

Önceleri reklam sektöründe uzmanlık alanları arasında çok keskin çizgiler vardı. Müşteri ilişkileri, yaratıcı bölümle nadiren bir araya gelirdi. Reklam yazarı, sanat yönetmeniyle yan yana bile oturmazdı. Sloganı yazar, trafiker adı verilen asistanlar aracılığıyla sanat yönetmenine gönderirdi. 90'larda, marka kavramıyla birlikte "Marka Ekipleri" kavramı gelişti. Bir markadan sorumlu bütün bölümler yan yana, dirsek dirseğe çalışmaya başladı. Dolayısıyla bir müşteri temsilcisinin bir art direktör gibi iyi ilandan anlaması, bir reklam yazarının da tıpkı bir stratejist gibi araştırma sonuçlarını doğru yorumlaması beklenir oldu vb. Uzmanlıklar arasındaki bu yakınlaşma çalışanlar arasındaki sınırları yumuşattı. Sadece kendi alanında değil diğer alanlarda da birikim sahibi, farkındalık geliştiren reklamcılar başarılı olmaya başladı. 2000'lerde, teknolojik devrimin yarattığı yeni dijital kanallar ve değişen iletişim dinamikleri reklam sektörünü de tamamen değiştirdi. Sadece görsel fikir üreten art direktördense, teknolojik yenilikleri takip eden, dijital platformlara yaratıcı çözümler öneren art direktör tercih edilmeye başlandı. Sadece müşteri ilişkilerini yöneten bir müşteri direktöründense dijital projeleri de yönetebilen, geleneksel mecralarla dijital mecraları birlikte etkili kullanabilen müşteri direktörü kariyerinde daha başarılı olmaya başladı. Özetle zaman, "Complete ADman" (Komple Reklamcı) diye tanımlayabileceğimiz, reklamı A'dan Z'ye bilen, reklamcılıkla ilgili her alanda eğitim almış, çok boyutlu düşünebilen, çok amaçlı çözümler üreten, bir alanda uzmanlaşmış olsa bile diğer alanlarla profesyonel düzeyde ilişki kurabilen reklamcıların zamanı. Yeni nesil reklamcıların zamanı.

 

Mezun profilimiz:

Yeni nesil reklamcılık anlayışına uygun olarak yeniden düzenlediğimiz Kadir Has Üniversitesi Reklamcılık dersleri sayesinde mezunlarımız, bir taraftan geleneksel reklamcılığın kavramlarını ve işleyiş mantığını öğrenirken, diğer taraftan, bunu dijital reklamcılığın yeni kuralları ve değişen araçlarıyla uygulayabilecek niteliklere sahip oluyorlar. Sektörün gereksindiği bütün donanımları edinmiş olarak mezun oluyorlar.

Farkımız:

Reklamcılık Bölümü olarak biz, komple reklamcı diye tanımladığımız, günümüzün reklamcılığının ihtiyaç duyduğu, yeni nesil mesleki pozisyonları tam anlamıyla doldurabilecek bilgi ve becerilere sahip mezunlar yetiştiriyoruz.

Gönüllü olarak zaman ayırdıkları Reklam Atölyemiz sayesinde öğrencilerimiz, çok prestijli reklam yarışmalarına katılıp, gerçek ajans deneyimi, portforlyölerine koyabilecekleri bir çok yaratıcı reklam kampanyası ve çok havalı ödüller kazanıyorlar.

Ayrıca, uzmanlık alanlarını genişletmek üzere çift ana dal ve yan dal diploma programlarını tamamlayabiliyorlar.

Kısaca; reklam sektörünün ihtiyaç duyduğu yeni nesil reklamcılar bölümümüzden mezun oluyor.

Sektörle İlişkiler:

Sektörde aktif olarak çalışan çok başarılı reklamcılardan oluşan yarı zamanlı hocalarımız sayesinde öğrencilerimiz yeni nesil reklamcılık örnekleri üzerinde bol bol çalışma imkanı buluyorlar.

Ayrıca, sektörle kurduğumuz çok yakın bağlantılar sayesinde öğrencilerimize, staj ve mezuniyet sonrası iş başvurularında destek oluyoruz. Sektörün en önemli isimlerini okulumuza davet edip stüdyo çalışmaları yapmalarını sağlıyoruz.

Uluslararası İşbirlikleri:

Bölümümüzün Erasmus anlaşmaları ile öğrenci değişimi yanında, İngiltere’deki Coventry Üniversitesi ile çift diploma anlaşması bulunuyor. Buna göre, öğrenimlerinin son bir yılında bu üniversitenin ilgili bölümlerini bitiren öğrencilerimiz çift diploma ile mezun oluyorlar.

Çalışma Alanları:

Reklamcılık Bölümü mezunları iş alanları;

• geleneksel ve dijital reklam ajanslarının yaratıcı bölümlerinde reklam yazarı, art direktör olarak,

• strateji bölümünde araştırma ve planlama uzmanı olarak

• müşteri ilişkileri bölümünde müşteri temsilcisi,

• prodüksiyon bölümünde prodüktör,

• medya ajanslarında medya planlamacısı, sosyal medya uzmanı, proje direktörü,

• Reklamveren tarafında ise marka sorumlusu, kurumsal iletişim sorumlusu olarak görev alabiliyorlar.