Neden Yeni Medya?

Bölümün şekillenmesinde ve müfredatın hazırlanmasında İsmail Hakkı Polat, Mithat Bereket ve Özer Bereket’in yanında dönemin rektörü Yücel Yılmaz, dekan yardımcısı Levent Soysal, Lemi Baruh ve Murat Akser’in de katkıları bulunmaktadır. Hazırlanan müfredat, sonrasında kurulan bir dizi Yeni Medya ve İletişim bölümlerine örnek teşkil etmiş ve genel bir şablon sunmuştur. Müfredatımız yeni medyanın değişime açık ve sürekli yenilenen yapısı nedeniyle bu değişimleri yakalamak amacıyla sürekli güncellenmektedir.

Img 6732 scaled
Img 6717 scaled
Img 6713 scaled
Img 6698 scaled

Bölümümüzün müfredatında,

  • Sosyal medya uzmanlığı,
  • Büyük veri ve veri görselleştirme,
  • Dijital içerik üretimi ve yönetimi,
  • Kripto para ve blokzincir uygulamaları,
  • Dijital uygulama geliştirme atölyeleri,
  • Arama motorları ve algoritmalar gibi en güncel konular yer almaktadır.


Üniversitemizin Yeni Eğitim Modeli çerçevesinde, Çekirdek Program’ı takiben bölümümüzün müfredatı da proje odaklı ve proje tabanlı dersler ön planda olacak şekilde yeniden düzenlenmiştir. Derslerimiz sektör temsilcilerinin mentor olarak yer aldığı birer proje uygulaması veya projeye uyarlanmış modüller çerçevesinde öğrencinin aktif katılımı ile işlenmektedir.

Bölümün kurucularından ve aynı zamanda mesleki deneyimleriyle bölümün temel taşlarından İsmail Hakkı Polat ve Özer Bereket hâlen ders vermekte ve her sene öğrenci mezun etmeye devam etmektedir. Yeni medya alanında uzman isimlerin yer aldığı akademik kadroya ayrıca sektörden isimler yarı zamanlı olarak destek vermektedir. Bölümümüzün eğitim dili İngilizcedir.

Yeni Medya Lab

Öğrenciler Yeni Medya Lab’ı bir üretim ve gelişim merkezi olarak kullanır. Yeni Medya Lab’te gerçekleştirilen atölyeler ve eğitimler, öğrencilerin yaratıcı potansiyellerini keşfetmelerine, fikirlerini hayata geçirmelerine ve profesyonel dünyada fark yaratmalarına yardımcı olur. 

Öğrenciler Yeni Medya Lab’de, 360 kamera, Gimbal ve GoPro gibi yeni nesil teknolojik ekipmanlarla farklı dijital mecralar için içerik üretebilir, ürettikleri içerikleri doğru bir strateji geliştirerek paylaşabilir ve analizini yapabilir, mobil uygulamalar tasarlayıp geliştirebilir.

Thumbnail 5b2a9992