Seminars on Management Prof. Dr. Serdar Salih Durmuşoğlu

Kadir Has Üniversitesi İşletme Bölümü tarafından düzenlenen Yönetim Seminerleri serisi, 23 Kasım Çarşamba günü Prof. Dr. Durmuşoğlu’nun “Yeni Ürün Geliştirmede Pazarlama Stratejisi Karar Verme” başlıklı konuşmasını takip edebilirsiniz: Moderation by Information Time Sensitivity and Analyzability” başlıklı konuşmasını Zoom üzerinden takip edebilirsiniz.

Özet: Ürün inovasyonunda pazar bilgisi kullanımına ilişkin araştırmalar, firmaların iki temel stratejik karar alma süreci kullandığını göstermektedir: artımsal ve kapsamlı. Örgütsel bilgi işleme teorisinden yola çıkan literatür, bu süreçlerin farklı işlediğini ima etmektedir. Ancak bu varsayım henüz test edilmemiştir. Dahası, kapsamlı bir sürecin inovasyon stratejisi sonuçlarını etkileme derecesi, pazar bilgisinin zamana duyarlılığına ve analiz edilebilirliğine bağlıdır. Bugüne kadar hiçbir çalışma bu iddiaları da test etmemiştir. Son olarak, anlamlı pazar stratejisinin yeni ürün başarısının temel itici gücü olduğu ve karar alma süreçlerinin farklı zaman hassasiyeti ve analiz edilebilirlik altında bunu nasıl etkilediğini anlamanın önemli olduğu öne sürülmektedir. Çin’deki 250 firmadan alınan anket verilerine dayanarak, hipotezlerimizi test etmek için yapısal eşitlik modellemesi kullandık. Sonuçlar genel olarak iddialarımızı desteklemektedir. Daha spesifik olarak, pazarlama stratejisi sonuçları pazarlama stratejisi artımsallığı (MSI) ve pazarlama stratejisi kapsamlılığından (MSC) farklı şekilde etkilenmektedir. Ayrıca, zamana duyarlılık, MSI’ın karar kalitesi üzerindeki etkisi hariç olmak üzere, hem MSI hem de MSC’nin sonuçlar üzerindeki etkisini hafifletmektedir. Son olarak, analiz edilebilirlik, karar verme süreçleri ile MSI ve anlamlılık arasındaki gibi belirli strateji sonuçları arasındaki ilişkileri ılımlı hale getirmektedir.