Tarihçe

Tarihçe

2004 yılında, Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde, rektöre bağlı çalışan bir geleneksel-dijital medya üretim merkezinin kurulmasına karar verildi. Bu merkezin adı, Rektör Yücel Yılmaz ile Pusula Haber Programı’nın yapımcısı Gazeteci Mithat Bereket ve kardeşi Özer Bereket tarafından belirlendi. Merkez, Pusula Akademisi ismiyle Temmuz 2004’te faaliyetlerine başladı.

Öğrencilerle birlikte; sadece ders ortamında değil, gittikçe artan mobil iletişim, internet haberciliği gibi kulvarlarda içerikler ürettiler. Örneğin, Türkiye’deki ilk multimedya tabanlı (multimedia services – MMS) görüntülü haber servisini Turkcell bünyesinde yaptılar. Dönemin diğer mobil operatörü AVEA ile birlikte “Çek Gönder Yayınlayalım” türü kampanyalı içerikler üretmeye başladılar. Bunlar, o dönem için yeni medya alanında gerçekleşen çok büyük yeniliklerdi.

Tüm bu üretim pratikleri ve medyayı düşünme biçimleri fakülte bünyesinde yeni bir bölümün kurulması fikrini doğurdu. Bu fikrin arkasında İsmail Hakkı Polat, Mithat Bereket ve Özer Bereket bulunuyordu. Gerek müfredatın oluşturulması gerek YÖK’e programın sunulup bölümün kurulması için yoğun mesai harcadılar.

“Yeni Medya” adı gerek rektörlük gerekse YÖK düzeyinde tartışma yarattı. Başta ülkede benzeri olmaması nedeniyle reddedilen Yeni Medya Bölümünün YÖK tarafından kabul görmesinde, sunumlarda bizzat yer alan saygın gazeteci Mithat Bereket’in önemli bir katkısı ve emeği bulunmaktadır. 2009 yılında kurulan bölüm, Türkiye’de “Yeni Medya” adıyla kurulan ilk bölüm oldu.

Bölümün ilk başkanı Murat Akser olmuştur. Sonra sırasıyla Çiğdem Bozdağ, Eylem Yanardağoğlu ve Aylin Sunam Audry bölüm başkanlığı görevini sürdürmüştür. Ocak 2025’ten beri bölüm başkanlığını Gözde Cöbek yapmaktadır. 2025 yılından itibaren bölüm, Yeni Medya ve İletişim ismini almıştır.

Bölümün nasıl kurulduğunu İsmail Hakkı Polat, bizzat kendi anlatıyor.

Misyon

Yeni Medya, bilgi teknolojileri ve iletişim ağları ile medya sektörlerinin birbirlerine yakınlaşarak iç içe geçmeye başlaması sonucu ortaya çıkan (internet, mobil ağlar üzerinde oluşturulan web siteleri, haber siteleri, arama motorları, bloglar, wiki, sosyal medya platformları gibi) ve hızla değişen yeni iletişim araçlarını anlatır. Günümüzde gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya da yeni medya üzerinden birbiriyle bütünleşmiş şekilde çalışma eğilimi göstermektedir. Bütün bunlar yeni medya alanında edinilmiş uzmanlığı çok önemli kılmaktadır.

Bu alanda kurulan ilk bölüm olarak Yeni Medya ve İletişim Bölümümüz, öğrencilere dijital ve mobil iletişimin kendine has farklı mecralarını anlama, bunlar için veriye dayalı iletişim stratejileri geliştirme ve içerik üretme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Bölümümüzde, dijitalleşen dünyanın içinde kilit noktalarda pozisyon alabilen, iletişim ve teknoloji bazlı değişiklikleri öngören ve onlara adapte olabilen, gerekli mesleki ve evrensel değerlerle donanmış bireyler yetiştirilmektedir.