PD Fair Day I

Sizleri 3 Kasım Perşembe günü gerçekleşecek olan Güz döneminin ilk PD Fuarı’na davet etmekten heyecan duyuyoruz.

Mini Seansın BaşlığıSunucuZamanÖzet
Beyninizi Eğitin: Sınıfınız için Beyin Jimnastiğine GirişFarzana Kazem11:30-11:50Beyin jimnastiği, beyni çalıştırmaya ve öğrenmeyi geliştirmeye yardımcı olmak için tasarlanmış bir vücut hareketleri programıdır. Beyin jimnastiği egzersizleri, bilişsel işlevi geliştiren basit aktivitelerdir ve bunlar öğrencilerde iletişim becerisini, dikkati, hafızayı ve akademik performansı geliştirebilir. Araştırmalar, beyin jimnastiği uygulamalarının hem çocuklar hem de yetişkinler için eşit derecede faydalı olduğunu göstermektedir. Bu oturumda beyin jimnastiği fikirleri, bazı arka plan bilgileri ve araştırmalar, kavramın dil öğreniminde nasıl çalıştığı ve sınıfta uygulanmasına yönelik bazı öneriler tanıtılacaktır.
Kelime Kalıcılığı Uygulamaları ve Öğrencilerin Kelime Öğrenme Alışkanlıkları Üzerindeki EtkileriArev Babahan2:00-2:20Yeni kelimeler edinmek, özellikle alt sınıflardaki öğrenciler için zor olabilir çünkü kelime öğrenmek için doğru stratejileri bilmeyebilirler. Bu stratejiler tanıtıldıktan sonra, kelimelerin akılda tutulması sorunu ortaya çıkar çünkü öğrenciler akılda tutmanın sık sık tekrar yapmakla yakından ilişkili olduğunu gözden kaçırma eğilimindedir. Öğretmenler derslerinde öğrencileri mümkün olduğunca sık hedef kelimeyle karşı karşıya getirmeye çalışırlar. Bu bağlamda, araştırmalar, toplu alıştırmaların aksine aralıklı alıştırmaların kelime dağarcığının kalıcılığı için hayati önem taşıdığını göstermektedir. Dahası, aralıklı tekrar, öğrencilerin sağlıklı kelime öğrenme alışkanlıkları oluşturmalarına yardımcı olabilir, çünkü bu tür alışkanlıklar, büyük olasılıkla bu alışkanlıkları kendileriyle birlikte daha yüksek seviyelere taşıyacak olan alt düzey öğrenciler için gereklidir. Bu sunumda, öncelikle aralıklı hatırlamanın önemini, derslerimde yaptığım bazı kelime hatırlama alıştırmalarını ve bunların öğrencilerimin kelime öğrenme alışkanlıkları üzerindeki etkilerini tanıtacağım.
Script Exploitation for Critical Thinking and Deeper Understanding of the Content for Track 1 LevelElif Kaymaz2:30-2:50Bir dinleme metninden yararlanmak, öğrencilerin ele alınan materyale ilişkin daha derin bir anlayış geliştirmelerini sağlar. Yararlanma alıştırmaları genellikle bir dinlemeden sonra çiftler veya gruplar halinde yapılır. Öğrenciler senaryoyu ana fikirlerine ayırır, analiz eder ve içeriği retorik bir kalıpla kendi kelimeleriyle yeniden yazar veya yeniden anlatır. Bu tür alıştırmalar sayesinde, öğrenciler dinleme parçalarının zor içeriğinin üstesinden gelmeyi başarırlar. Bu alıştırmalar temel olarak, uygun retorik kalıpların eklenmesiyle yeniden ifade edilmiş cümleler şeklinde yazılı bir üretimden oluşur. Sunum yapan kişi, katılımcılara dinlemeden faydalanma alıştırmalarından ve derslerinden geri bildirim oturumlarından örnekler verecek ve sınıfında nelerin iyi gittiğini tartışacaktır.