İPEK YEĞİNSÜ

Dr. Öğr. Üyesi İPEK YEĞİNSÜ

Eğitim

Doktora

ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ
Tasarım, Teknoloji ve Toplum

Yüksek Lisans

KOÇ ÜNİVERSİTESİ
Anadolu Medeniyetleri ve Kültür Mirası Yönetimi

Lisans

KOÇ ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası İlişkiler

Araştırma Alanları

  • Yeni Medya Sanatı
  • Dijital Kültür
  • Küratöryel Çalışmalar
  • Çağdaş Sanat
  • Görsel Kültür

İş Deneyimi

2005 / 2007 Koç Üniversitesi
Tarih Bölümü, Öğretim Asistanı

2007 / 2013 Borusan Holding & Borusan Kültür Sanat
Borusan Contemporary Çağdaş Sanat Koleksiyonu Direktörü, Borusan ArtCenter/Istanbul  Konuk Sanatçı Programı Yöneticisi, Borusan Müzik Evi Sergi Koordinatörü  

2013 / 2014 Galeri Direktörü
Galeri MCRD

2014 / 2015 x-ist
Uluslararası ve Kurumsal İlişkiler

2015 / 2016 Art50.net
İçerik ve Sanatçı İlişkileri Yöneticisi

2013 / Devam Eden Proje Bazlı
Bağımsız Küratör

2020 / 2022 Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yarı Zamanlı Öğretim Görevlisi

2022 / 2022 Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yarı Zamanlı Öğretim Görevlisi

2022 / 2022 Özyeğin Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Yarı Zamanlı Öğretim Görevlisi

İdari Görevler

Görev AdıGörev YeriBaşlangıç tarihiBitiş Tarihi
Erasmus+ KoordinatörüGörsel İletişim Tasarımı Bölümü01.10.2022

Yayınlar

  • Yeğinsü, İpek (2021), "“The Artist’s Involvement in the Preservation of Technological Artworks: Artist – Collector Dialogue as a Means of Knowledge Production”", Technological Arts Preservation, Sabancı University SSM
  • Yeğinsü, İpek (2018), "“ON THE FRINGE”: A Case Study on the Effects of Exhibition Design on Visitor Experience”", ANAMED Blog,
  • Yeğinsü, İpek (2012), "“ArtCenter/İstanbul”", Konuk Sanatçı Programları ve Kültürel İletişim, Norgunk

Verilen Dersler

Ders AdıDers KoduDönem
Ne Varsa Eskilerde Var: Türkiye'de 80'ler, 90'lar ve 2000'lerde Popüler KültürKHAS13302022/23 Bahar
Multimedya AraçlarıVCD2022022/23 Bahar
Yaşam, Sanat ve SanatçıCF4172022/23 Bahar
Fotoğraf StüdyosuVCD2042022/23 Bahar
KüratorlükVCD4282022/23 Bahar
Görsel Kültür ÇözümlemesiVCD3042022/23 Güz
Görsel Kültür AnaliziVCD3212022/23 Güz
TasarımKHAS1072022/23 Güz