TÜBİTAK 1001 Programı’nda Görsel İletişim Tasarımı Bölümünden Lisans Bursiyeri
5 Ağustos 2020Görsel İletişim Tasarımı Bölümünden Doç. Dr. Eser Selen’in TÜBİTAK1001-COVID19 kapsamındaki projesine Görsel İletişim Tasarımı Bölümü 3. sınıf lisans öğrencisi Arda Kaplan dâhil oldu.
Doç. Dr. Selen ve araştırma ekibi “Küresel COVID-19 Salgınının Türkiye’deki Çağdaş Sanatı Dönüştürücü Etkileri” başlıklı projede, Covid-19’un Türkiye’nin kültürel, sosyal ve ekonomik gelişiminde ve kalkınmasında büyük rol oynayan çağdaş̧ sanat alanına dair mevcut, öngörülen ve öngörülemeyen etkilerinin sanatçılar, sanat profesyonelleri ve sanat izleyicilerinden oluşan örneklem grubu ile, sosyal ve beşerî bilimler perspektifinden inceleyerek araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma salgının etkilerinin çağdaş̧ sanat evreninden görünür hale gelebilmesiyle kültür ve sanat sektörünün altyapısının güçlendirilmesine yönelik bilgi ve belge sağlayarak çözüm önerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
Doç. Dr. Eser Selen, öğrencisi Arda’nın projeye dâhil olmasının neden ve sonuçlarını şöyle anlatıyor: “Lisans bursiyeri olarak proje ekibimize katılan Görsel İletişim Tasarım Bölümünde 3. sınıfa geçen öğrencim Arda Kaplan geçtiğimiz akademik dönemde iki ayrı dersimi başarı ile tamamlamıştır. Derse gösterdiği çabasının yanı sıra dersin konularına olan ilgisindeki sürekli artış dikkatimi çekti. Tabii cevap kâğıdı gibi yazdığı sınavları da işin cabası. Arda’nın bu projede olması son derece elzemdir, katkısı şimdiden fark edilmektedir. Projenin metotlarına ve kısmı olarak da uygulamalarına hâkim olan Arda’nın bursiyerliği süresince ve daha sonrasında hem kendine hem de üniversitemize kazandıracağı önemli değerlerden biri kurumun araştırma, geliştirme ve eğitim kültürüne verdiği katkı olacaktır. Gerek projenin çıktılarındaki görünürlüğü gerekse de yaratıcı bir ekibin önemli bir parçası olduğu projede edindiği araştırma deneyimi Arda’nın özgeçmişinde de yer alarak lisans sonrası yaşamına başladığında özgüvenini de perçinleyecektir.”
Arda Kaplan projeye başlama sürecini aktarıyor: “Eser hocamın teklifi üzerine zaman kaybetmeden ve heyecanlanarak projesine dâhil oldum. Derslerinden keyif aldığım bir öğretim görevlisinin projesinde yer almak işin mutfağına bir göz atmaya benziyor aslında. Bir akademik çalışmanın nasıl yapıldığını ve henüz bir lisans öğrencisi olarak bu çalışmaya önemli katkı sağlayabileceğimi görmenin kişisel açıdan oldukça güçlendirici bir deneyim olacağını düşünüyorum.”