16-17-18 Temmuz 2010 Erciyes Tırmanışı

Kurucumuz Merhum Kadir Has’ı anmak üzere her yıl Temmuz ayında gerçekleştirdiğimiz Kadir Has Ünivesitesi Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü olarak Kayseri’de Erciyes Dağı zirve tırmanışı yaptık.  Sene içinde teorik ve pratik derslerimizde anlattığımız bilgilerimizi, tecrübelerimizi harmanlayarak güzel bir gezi yaptık.

Öncelikle kampta kullanacağımız malzemelerimizi, yiyeceklerimizi ve giyeceklerimizi hazırladıktan sonra Kadir Has Üniversitesi Cibali Yerleşkesi önünden 16 Temmuz 2010 Cuma akşamı 19:30 da yola çıktık.

Yol boyu Sayın Rektör Danışmanı Celal Kılıç Hocamız bize tecrübeleri ve olağanca sevgisi ve sahiplenme duygusu ile kol kanat gerdi.

İzmit, Bolu, Ankara gibi noktalarda mola verildi.

Her türlü yiyecek, içecek ve bunun gibi çeşitli ihtiyaçlarımız okulumuz  tarafından karşılandı. Sabah saat 9:00 da Kayseri’ye vardık.

Saat 10:00 gibi Erciyes Dağı’nın eteklerinde yer alan Doğa Tesisleri’nde mükemmel bir kahvaltı yaptık

Kahvaltıdan sonra saat 11:00 gibi Erciyes Dağı Jandarma Komutanlığına gidildi, tırmanış listesi, dönüş saati, kullanılacak rota, gelinecek saat Komutanlığa bildirildi. Bilindiği üzere herhangi bir kaza olması durumunda Komutanlık özel olarak bu konularda eğitimli personellerle, tırmanışçıları aramaya ve kurtarmaya en kısa sürede gelecektir.

Saat 11:30 gibi Erciyes tesislerinde telesiyejlerin önünde son hazırlıklar yapıldı, sıraya dizilip yoklama alındıktan sonra fotoğraf çektirilerek kamp yükü ile telesiyejlere binildi.

Saat 12:15 gibi telesiyejler 2700-2800 rakımdaki son noktaya ekibi bıraktı. Yaklaşık 1 saat 15. dk süren kamp alanına yürüyüş başladı. Saat 13:30 gibi 3100 mt rakımda ki kamp alanına varıldı. Eğitimlerde gösterildiği gibi çadırlar kuruldu, yiyecekler yenildi ve dinlenilmeye başlandı.

15:00 gibi keşif ve aklimite olmak için yürüyüş kararlaştırıldı lakin yağmurun yağması dolayısı ile çadırlara dönüldü ve keşif yapılamadı. Çadırlarda bir şeyler yenilip eğlenceli sohbetler edildikten sonra saat 18:00 – 19:00 gibi yatıldı.

Ekip daha sonra zirve yürüyüşü ve sırt yürüyüşü olarak 2 ye ayrıldı. Zirve yürüyüşünce Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Feza Kerestecioğlu ve Özgür Yusuf Köseoğlu (KHASDAK Başkanı) katıldık. Saat gece 01:00 gibi uyandık ve çay içip sandviçler yenildikten sonra zirve tırmanışı için yola çıktık. Yürüyüş yaklaşık 5 saat sürdü. Sabah 04:27 gibi Şeytan Boğazı rotasına girildi. Saat 05:30 gibi horgüç kayayı geçtikten sonra yolumuz çok kısaldı. Zirveye yaklaşık 200 mt uzaklığa kadar gelinildi.

Lakin gece vakti  geçit vermeyen rotaya girdiğimiz ve artık geri dönüşün çok geç olması neticesi ile zirve için tekrar düşünmeye başladık. Güneşin doğması, karın yumuşaması, kaya riski ve sürekli düşüş ve kazma ile duruş denemesi neticesinde çok efor kaybetmemiz sonucunda neredeyse elimizle değebileceğimiz zirveden geri kamp alanına dönme kararı aldık. 4 saat inişten sonra kamp alanına 09:30 gibi vardık. Sırt hattına giden ekip de varılan en yüksek yerde fotoğraf çektirdikten sonra kamp alanına doğru yürümeye başladı.

Biraz yemek yedikten sonra dinlenme maksadı ile 1 saate yakın uyuduk. Sırt hattından gelen ekip geldikten sonra yemekler yenilip kamp yükü toplandı. Eğitimler verildi ve geri dönüş başladı. Telesiyejlerden indikten sonra tesislerde duş aldık ve Kayseri merkezine gidip Elmacıoğlu Restorantta mükemmel bir yemek yedik.

Yemekte okulumuz her türlü masrafı karşıladı. Merkezde Kadir Has Kongre Merkezi, Kadir Has Kütüphanesi gibi yerlerde ekipçe ziyaret ettik ve fotoğraf çektik ve daha sonra çarşı tarafına gidip  alışveriş yaptık.

Saat 17:00 gibi İstanbul’a doğru hareket ettik. Gelirkenki keyifli ve bol sohbetli yolculuğumuz dönerken de devam etti. Tırmanışın heyecanını üzerimizden atamadık.  19 Temmuz 2010 Pazartesi günü sabah saat 08:00 de yola çıktığımız Kadir Has Üniversitesi Cibali Yerleşkesinin önüne vardık. Malzemeleri tekrar yerine koyduktan sonra tüm ekip olarak en kısa zamanda tekrar böyle eğlenceli bir faaliyet yapmak üzere sözleştik.