"İşletme 2020 Genç Gazeteciler Yarışması” Katılımcılarını Bekliyor

Corporate Social Responsibility Europe (Kurumsal Sosyal Sorumluluk Avrupa – CSR Europe), Sosyo-ekonomik ve çevre sorunları ile ilgilenen Avrupa’daki bütün genç gazetecileri, yenilikçi ve yaratıcı “İşletme 2020” yarışmasına davet ediyor. Yarışmanın Türkiye ayağını ise CSR Europe’un 27 ulusal ortağından biri olan Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği ve Kadir Has Üniversitesi yürütüyor.

Türkiye’nin ilk sivil toplum, üniversite ve iş dünyası işbirliğini oluşturan Kadir Has Üniversitesi ve Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği tarafından kurulan “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Akademisi”, sosyal sorumluluk alanındaki çalışmalarına bir yenisini daha ekliyor. İki yıldır Kadir Has Üniversitesi işbirliğinde düzenlenen Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çözümleri Pazaryeri etkinliğinin ardından CSR Europe tarafından geliştirilen İşletme 2020 Stratejisi’nde Kadir Has Üniversitesi’nin desteği devam ediyor.

İşletme 2020 Nedir?

CSR Europe, Brüksel’de 28 Ekim 2010 tarihinde gerçekleşen üst düzey bir toplantı sonrasında İşletme 2020 girişimini başlatarak, bu projenin vizyonunu, sürdürülebilir ve sorumlu bir Avrupa ideali olarak belirledi.

Günümüzün ekonomik, toplumsal ve çevresel zorlukları dünyamızı çok büyük bir değişime sevk ediyor. Önümüzdeki on yıl içinde, şu anda mevcut olan yaşama, çalışma, öğrenme, haberleşme, tüketme ve kaynakları paylaşma kalıpları giderek daha çok sorgulanacak. 2020 yılında dünya neye benzeyecek?

Artan küreselleşme, demografik değişim, doğal kaynakların kıtlığı, teknolojik hızlanma, küresel sağlık zorlukları ve sosyal bölünmeler gibi eğilimler, iş hayatını ve toplumu nasıl biçimlendirecek? İşletmelerin ekonomik, toplumsal ve çevresel ilerleyişe katkıda bulunan değerleri oluşturma kapasiteleri bundan nasıl etkilenecek?

İşletme 2020’yi bu zeminde oluşturan CSR Europe, Avrupa Gençlik Basını ile ortaklaşa düzenlediği yarışmaya hedef kitle kapsamına giren tüm genç gazetecileri davet ediyor.

Niçin Katılmalı?

Girdiler CSR Europe’un www.csreurope.org/youngjournalists adresinde yayınlanacak. İlk 3’e giren yarışmacılar, gazeteciler için gerekli olan teknik aletlerle ödüllendirilecek. Seçilen girdiler, CSR Europe’un tüm üye şirketlerine internet üzerinden yayınlanan bir dergi yardımıyla ulaştırılacak ve KSS Avrupa’nın ve ulusal ortaklarının web sitesinde ve bülteninde yayınlanacak.

Genel Kurallar

  • Başvuruda bulunan katılımcılar 16-30 yaş arasında olmalıdır.
  • Girdilerin tüm konuları açık bir şekilde Kurumsal Sosyal Sorumluluk ile ilintili olmalıdır.
  • Tüm başvurular 28 Ekim 2010-14 Ocak 2011 tarihleri arasında Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği’ne e-posta yoluyla gönderilmelidir.
  • Tüm girdiler AB üyesi ülkelerden birinin diliyle veya Türkçe, Sırpça, Rusça, Norveççe ya da Hırvatçada yazılmalıdır.
  • Tüm girdiler uluslararası jürinin değerlendirebilmesi için en fazla 300 kelime olacak şekilde İngilizce özetiyle birlikte gönderilmelidir.
  • Takım girdileri tüm katılımcıların isimlerinin belirtilmesiyle beraber kabul edilecektir. Bir takım 3 kişiden fazla olamaz. Eğer bir takımın başvurusu birinci olmayı başarırsa, sadece bir kişi ödüllendirilecektir.
  • Yayınlanmış olan girdiler daha uygundur. Ayrıca, bir dökümanın nereden sağlandığı belirtilmeli ve belgelerle kanıtlanmalıdır. Gönderilen girdilerde kullanılmış olan belgelerin sahiplerinden telif  hakkının alınmış olup olmamasının tüm sorumluluğu katılımcıya aittir.
  • Kazanan yarışmacıların seçimini CSR Europe’un temsilcileri, CSR Europe’a üye şirketler, ulusal ortak organizasyonları, medya ve Avrupa Komisyonu’ndan oluşan bir jüri yapacaktır. Son karar jüri tarafından verilecektir ve herhangi bir yazışmaya veya itiraza izin verilmeyecektir.
  • CSR Europe, kazanan girdileri sunumlarda kullanmak ya da tanıtım amaçlı kullanmak gibi haklara sahip olacaktır. CSR Europe ayrıca bu girdileri yarışmanın promosyonu olarak dağıtma hakkına da sahip olacaktır.
  • Gönderilen girdiler katılımcılara geri gönderilmeyecektir.