Anasayfa » ‘Good DEEDs: Digital Energy Efficiency Designers’ Projesi Çalışmalarına Başladı
‘Good DEEDs: Digital Energy Efficiency Designers’ Projesi Çalışmalarına Başladı
12 Ocak 2022
Prof. Dr. Meltem Ucal’ın Türkiye koordinatörlüğünü yaptığı ve üniversitemiz ile birlikte İtalya, Yunanistan, Portekiz, Letonya ve Romanya’dan beş diğer kurumun dahil olduğu Good DEEDs: Digital Energy Efficiency Designers başlıklı Erasmus+ Key Action 2 (KA226) projesi çalışmalarına başladı.
Proje kapsamında partner ülkeler EGInA ev sahipliğinde Foligno’da bir araya geldi. Foligno’da düzenlenen iki günlük faaliyetlerle birlikte düzenlenen çalıştayda proje çalışma takvimi ve projenin gerçekleştireceği etkinlikler ile ilgili fikir alışverişinde bulunuldu.
36 ay boyunca devam edecek olan Good DEEDs projesi özellikle mesleki eğitim alan öğrenciler arasında dijital enerji verimliliği ve karbon ayakizinin etkisi hakkında farkındalık yaratmayı amaçlıyor. Proje, dijital enerji verimliliğine yönelik becerilerin sürekli ve sürdürülebilir büyümesine yönelik bir stratejiyi teşvik etmek amacıyla öğretmenler ve öğrenciler için bir metodoloji ve bir öğrenme platformu geliştirmeyi ve test etmeyi hedefliyor. Dijital enerji verimliliği konusunda sürekli eğitimi destekleyecek olan Online Good DEEDs platformu ile meslek lisesi öğretmenleri için bir dizi eğitim aracı oluşturulacak.
En az 1200 meslek lisesi öğrencisinin platformdan yararlanmasını hedefleyen projeye Türkiye’den de 10 meslek lisesi öğretmeni dahil olacak. Bu doğrultuda öğretmenlere yönelik düzenlenen çevrimiçi başvuru formu liselere ulaştırılarak bir açık çağrı yapılacak.
Projenin partnerleri şöyle sıralanıyor: * European Grants International Academy (EGInA) * Institouto Technologias Ypologistonkai Ekdeseon Diofantos (CTI) * Associacao Portuguesa De Empresas De Tecnologias Ambientais (APEMETA) * Valsts İzglitibas Satura Centrs (VISC) * Inspectoratul Scolar Judetean Iasi (ISJI)
Öğretmenlere yönelik olarak düzenlenen çevrimiçi başvuru formuna aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: