KHAS ERC Performans ve Siyaset Webinarları – Danyel Ferrari

Zoom

“Baştan Aşağı Rezalet” mi, Yoksa “Güçlü” mü?: Zorunlu Göçü Konu Alan Sanat Eserlerinde Dolaysız Hafızalaştırma ve “Duygudaşlığın” Öznesi

Konuşmacı: Danyel M. Ferrari

Moderatör: Berkem Yanıkcan

Tarih: 3 Kasım 2021 Çarşamba, 19.30 Istanbul (GMT +3)

12.30 New York, 16.30 Londra, 17.30 Orta Avrupa

Lütfen webinar için önceden kayıt yaptırınız:

https://us02web.zoom.us/j/88677142380

Meeting ID: 886 7714 2380 Passcode: 234015

Toplantı dili İngilizcedir.

Zorunlu göç bakımından “en ölümcül yaz” olarak nitelendirilen 2015 yazını takip eden yıllarda denizde hayatını kaybeden göçmenler hakkında çok sayıda sanat eseri üretildi. Bunların arasında özellikle, Ai Weiwei’nin #safepassage ve Christophe Büchel’in Barca Nostra isimli çalışmaları, benzer hafızalaştırma biçimleri kullanmalarına ve aynı tartışmalı insancıl söylemleri temel almalarına rağmen farklı kamusal tepkiler aldılar. Bu sanat eserlerinin kutuplaştırılarak ya “güçlü” ve duygudaşlığa hizmet eden ya da “rezalet” ve fırsatçılık olarak kategorize edilmesi, benzer ölümler üzerine üretilen sanat eserlerinin etrafındaki duygu temelli görsel söylemin nasıl inşa edildiğine ve bu söylemin izleyicilerin öznelliklerini nasıl şekillendirdiğine dair açılımlar sunar. Bu sunum, bu iki sanat eserine atfedilen “rezil” ve “güçlü” karşıtlığının kaynağının söz konusu eserlerde “mülteci” imajının farklı şekillerde inşa edilmesinden ziyade, bu eserlerin izleyicinin (“gerçek hayatta” veya sosyal medya aracılığıyla) “ahlaklı” bir neoliberal duygudaşlık öznesi olarak inşa ve temsil edilmesine ne ölçüde olanak sağladığında yatıyor olabileceğini savunuyor.

Danyel Ferrari Rutgers Üniversitesi’nde Gazetecilik ve Medya Araştırmaları Bölümü, Bilgi ve İletişim Bilimleri doktora öğrencisidir. Yüksek lisansını Orta Avrupa Üniversitesi’nin (CEU) Cinsiyet Çalışmaları bölümünde Uluslararası ve Avrupa Mülteci Hukuku alanında tamamladı. Güzel sanatlar yüksek lisans eğitimini Hunter College, City University of New York’ta, lisans eğitimini ise The Art Institute of Chicago’da Güzel Sanatlar ve Görsel Eleştiri Çalışmaları bölümünde aldı. Sanat ve sanat yönetimi alanlarında profesyonel iş deneyimi de bulunmaktadır. Doktora çalışması, kamusal sanatla gerek fiziksel mekanda gerekse sosyal medyada kurulan ilişkinin duygulanım ve duygulanımın kamusal performansı aracılığıyla bir politik öznellik üretim biçimi olarak ele alır. Ferrari özellikle duygulanımsal tepkinin zorlu politik meseleleri ele alan sanat eserlerinde nasıl harekete geçirildiği ve bu duyguların hangi politik amaçlara hizmet ettiği ile ilgilenmektedir.

Bu webinar serisi ve “Ulusal Abjeksiyonu Sahnelemek” başlıklı araştırma projesi, Avrupa Araştırma Fonu Başlangıç Fonu (ERC-2019-StG, Hibe No: 852216) sponsorluğunda gerçekleştirilmektedir.

İnternet sitesi: https://stagingabjection.com/

Twitter: @StagingAbject

Instagram: @stagingabjection

Facebook Sayfası: ERC Staging National Abjection/ERC Ulusal Abjeksiyonu Sahnelemek

KHAS Hukuk Fakültesi Çarşamba Konferansları – Dr. Öğr. Üyesi Neva Öztürk

Leave A Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir