Fakülte Hakkında

Kadir Has İletişim Fakültesi 2003 yılında kuruldu, ayrıca iletişim alanının dönüşümünün gereklerini tespit edip, Yeni Medya Bölümü’nü hayata geçiren ve bu alandaki ilk mezunları veren iletişim fakültesi olma ününe de sahip. Fakültemiz dünyanın ve Türkiye’nin en iyi üniversitelerinden mezun 30 öğretim elemanıyla eğitim veriyor. Yarı-zamanlı hocalarını ise iletişim alanında sektörle ilişki sağlamanın bir gereği olarak, mesleğinde başarıları ile ünlenen profesyoneller oluşturuyor. Ders programlarımız ve teknik imkanlarımız ise alanın gereklilikleri öngörülerek sürekli olarak yenileniyor.

İletişim alanının bütünlüğünü gözeten bir eğitim…

Eğitimimiz, iletişim alanının sektörlerinin bütünleşme yönelimine uygun olarak yapılandırıldı. Yani hangi bölüme kayıt olursa olsun öğrencilerimizin aklı diğer bölümlerde kalmıyor.

Ortak dersler, geniş seçimlik dersler havuzu ve ortak projeler gerçekleştirmek üzere buluşulan stüdyo mekanlarında sektörün bütün alanlarında çalışabilecek niteliklerle mezun olabiliyorlar. Ancak bununla yetinmek istemeyenler için bölüm uzmanlığına ek ikinci bir alanda derinlemesine uzmanlaşmayı sağlayacak başka önerilerimiz de var…

En az iki alanda derinlemesine uzmanlık..

Radyo, Televizyon ve Sinema, Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile Yeni Medya Bölümlerindeki öğrencilerimize, üçüncü sınıftan itibaren sunulan ders kulvarları aracılığıyla, ikinci bir alanda daha derinlemesine uzmanlık sahibi olduklarını gösteren sertifika sahibi olma imkanını da sunuyoruz. Bu da iletişim sektörünün bütün alanlarında çalışabilmeniz, ama en çok sevdiğiniz, yetenekli olduğunuz alanda bilgi ve beceri sahibi olarak daha da derinleşmiş olmanız ve iş bulma, kendi işinizi hayata geçirme şansınızı artırmanız demek.

Uygulama içinde öğrenme ve hayata geçirme….

İletişim alanında teorik ve uygulamalı eğitimin içiçe geçmiş şekilde verilmesi gerekliliği artık tartışılmıyor.  KHAS İletişim Fakültesi’nde bu, bütün derslerin sizi hayata en iyi şekilde hazırlayacak şekilde “uygulama” içermesi sağlanarak gerçekleştiriliyor. Ancak, özellikle son iki yılda uzmanlık alanlarıyla ilgili uygulama derslerinin ağırlığı artıyor ve ders dışı olanlar da dahil öğrencilerimiz zamanlarının çoğu, bölümlerin ortak kullanımlarındaki stüdyo ve lab’lerde geçiyor.

Uygulama mekanlarında geçirilen zamanlarda çoğu sektör deneyimli ya da bizzat sektörden gelen öğretim elemanları aracılığıyla, bütün mecralar için içerik üretilip tasarlanıyor, mobil uygulama geliştiriliyor, gazete, dergi çıkarılıyor, film ve senaryo çalışmaları yapılıyor. Reklam Atölyesi’nde bol ödüllü projeler gerçekleştirip, Halkla İlişkiler Atölye’sinde siyasal iletişim veya kurumsal iletişim kampanyaları hazırlanıyor.

Özgür, öğrenme arzusunu ve yaratıcılığı besleyen, interaktif bir iletişim ortamı…

Son olarak, KHAS İletişim Fakülteli olmak; öğretim elemanları, idari kadrosunun nitelikleri ve sunulan imkanlarla, daha okula adım atılır atılmaz varlığını hissettiren  özgür, öğrenme arzusunu ve yaratıcılığı besleyen, interaktif bir akademik ortamda  öğrencilik yapmak, mezun olduğunda da  gerekli bütün donanım ve özgüvene sahip şekilde hayatına yön vermek demek.