Fakülte Hakkında

2003 yılında kurulan fakültemiz dünyanın ve Türkiye’nin en iyi üniversitelerinden mezun 30 öğretim elemanıyla eğitim veriyor. Kadromuz iletişim alanında sektörle ilişki sağlamanın bir gereği olarak, mesleğinde başarıları ile tanınan profesyonellerden oluşan yarı-zamanlı öğretim görevlileri ile destekleniyor. Radyo, Televizyon ve Sinema, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Görsel İletişim Tasarımı, Reklamcılık, ve Yeni Medya bölümlerinden oluşan fakültemizdeki ders programlarımız ve teknik imkanlarımız alanın gereklilikleri öngörülerek sürekli olarak geliştiriliyor, yenileniyor.

Eğitimimiz, iletişim alanının sektörlerinin bütünleşme yönelimine uygun olarak yapılandırılmıştır. Öğrencilerimiz bölümler arası ortak dersler, geniş şeçmeli ders havuzu ve ortak projeler gerçekleştirmek üzere buluşulan stüdyo ve atölye mekanlarında sektörün bütün alanlarında çalışabilecek niteliklerle mezun olabiliyorlar. Ancak bununla yetinmek istemeyenler için fakültemizde, bölüm uzmanlığına ek olarak, ikinci bir alanda derinlemesine uzmanlaşmayı sağlayacak başka şeçenekler de var.

Radyo, Televizyon ve Sinema, Halkla İlişkiler ve Tanıtım ve Yeni Medya bölümlerindeki öğrencilerimize, üçüncü sınıftan itibaren sunulan ders kulvarları aracılığıyla, ikinci bir alanda daha derinlemesine uzmanlık sahibi olduklarını gösteren sertifika sahibi olma imkanını da sunuyoruz. Bu imkan öğrencilerimizin, iletişim sektörünün bütün alanlarında çalışabilmelerini, ilgi duydukları ve yeteneklerini var edebilecekleri alanda daha da derinleşip, çalışma hayatına kolaylıkla adapte olabilmelerini sağlamaktadır. Bölümlere ait kulvarlar ile ilgili detaylı bilgi için tıklayın.

İletişim alanında teorik ve uygulamalı eğitimin içiçe geçmiş şekilde verilmesi gerekliliği artık tartışılmıyor. KHAS İletişim Fakültesi’nde tüm dersler, öğrencilerimizin hayata en iyi şekilde hazırlayacak şekilde “uygulama” içermektedir. Özellikle son iki yılda uzmanlık alanlarıyla ilgili uygulama derslerinin ağırlığını arttırarak, öğrencilerimiz zamanlarının çoğunu, bölümlerin ortak kullanımlarındaki stüdyo, atölye  ve laboratuvar’larda geçmesini sağladık. Uygulama mekanlarında, çoğu sektör deneyimli ya da bizzat sektörden gelen eğitim kadromuzla, iletişimin her alanını kapsayan mecralar için yenilikçi içerik üretiliyor, arayüz ve etkileşim tasarımları ile hareketli grafik ve üç boyutlu tasarım modelleri ve mobil uygulamalar geliştiriliyor, gazete çıkarılıyor (http://www.khas.edu.tr/1823/cibali-postasi), dergi yayına hazırlanıyor (http://www.khas.edu.tr/1964/bize-has), film ve senaryo çalışmaları yapılıyor. Bol ödüllü Reklam Atölyesi’nde (http://www.khas.edu.tr/273/reklamcilik) yenilikçi ve yaratıcı projeler gerçekleştirirken, Halkla İlişkiler Atölye’sinde siyasal iletişim veya kurumsal iletişim kampanyaları hazırlanıyor.

Fakültemiz iletişim alanının dönüşümünün gereklerini öngörüp, Yeni Medya Bölümü’nü ilk defa hayata geçiren ve bu alandaki ilk mezunları veren fakülte olma ününe de sahip. KHAS İletişim Fakültesi öğrencileri, üniversite yaşamına, eğitim ve idari kadrosunun nitelikleri ile özgür, öğrenme arzusunu ve yaratıcılığı besleyen, interaktif bir akademik ortama, sunulan imkanların çeşitliliği ile adım atıp; gerekli bütün donanım ve özgüven ile hayatına yön verebilme becerisiyle mezun oluyor.